tisdag 17 september 2013

Tid för ljus

Så har vi nu fått känna på hösten några gånger och då är det dags att börja tända ljus och göra det mysigt. I morse ven vinden rätt bra runt husknuten. För några år sen så köpte jag en flaska vin, inte för att jag visste att vinet var gott, utan för att flaskan var så fin! Knallblå och en halv meter hög, var det som imponerade. Mycket riktigt så var flaskan hundra gånger finare än vinet. Nu använder jag den som ljusstake. Lite cykelslang som dekoration och ett hederligt vitt kanalljus så är höstmyset fixat!

3 kommentarer:

  1. Förstår att du köpte vinet för flaskans skull. Den är ju hur läcker som helst och dessutom blå.
    Jag kommer ihåg bilden av linnejackan och halsduken. Tittade på den för ett tag sedan. Jag brukar läsa lite gamla VM ibland.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Du har ett "säkert" öga för det sköna i tillvaron!
    Mycket vacker kombination

    Kram
    Karin

    SvaraRadera
  3. Nu har "fiffiga" Eva fått till det igen!!! Härlig blå flaska, som sedan får det där "lilla extra" av dina unika gummiarbeten! Klart att denna ljusstake lyser upp i höstrusket!
    Var rädd om er!
    Kram och vink från mig/oss.

    SvaraRadera

Du gör mig så glad, tack snälla för att du tog dig tid att lämna ett spår här hos mig :)