måndag 2 augusti 2010

Gummi istället för sjal


För några år sen hittade jag på en mässa i Tyskland, sjalpärlor i acryl. De fanns i 20 helt oemotståndliga färger. Jag velade hit och dit och kunde inte bestämma mig för vilka färger som var vackrast så det hela slutade med att jag köpte minst 1 ex av varje färg. Istället för sjal så trädde jag gummi i olika tjocklekar igenom det stora hålet och gjorde häftiga halsband. I Båstad såg jag ett liknande smycke...så vi har lyckats kläcka samma idé helt oberoende av varandra.

3 kommentarer:

  1. Hej! Hoppas du är nöjd med försäljningen på mässan. Fin väska du fått foto på.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Det var jo en ren tilfældighed, Eva, hvor morsomt at se et andet smykke lig dit eget! Det var garanteret forskelligt alligevel?

    Kram Helle

    SvaraRadera
  3. Hej! Ibland är det skönt att få komma ut och få lite nya intryck, så man inte blir hemmablind. Vi hade så skönt på vår tur till Norge, även om det kostar skjortan att turista där.
    Ha det gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera

Du gör mig så glad, tack snälla för att du tog dig tid att lämna ett spår här hos mig :)